• Natlie Imbruglia

    Doesn`t she look very cool?

  • Thousands of Years

    Earth has lived thousands of years...

  • Fruits

    Fruits are vital for health and their nutrients...

  • The Lonely Road

    The Lonely Road reminds Me with You...

  • Twister

    Here are some twisting graphics for you...

Susu Kolostrum Gluco Lpd Plus, Better Life bantu tingkatkan sistem ketahan tubuh

Kajian membuktikan kolostrum iaitu susu awal lembu sama khasiatnya dengan kolostrum yang dihasikan ibu selepas bersalin .Kolostrum mengandungi beberapa elemen penting iaitu sel darah putih dan antibodi yang bertindak membunuh bakteria dan menghalang jangkitan.

Selain itu ia juga mengandungi bifidus untuk membantu pembiakan bakteria baik bagi mengelakkan cirit birit , meransang perkembangan usus dan bertindak sebagai laksatif bagi membuang najis pertama bayi yang mampu melindungi mereka dari deman kuning .

Zaman dulu ,ibu-ibu disarankan membuang kolostrum yang berwarna kekuningan kerana disangka susu basi .Bagaimanapun individu yang tidak mendapat khasiat kolostrum ibu jangan susah hati kerana kolostrum atau susu awal lembu dirumus dalam bentuk susu tepung Gluco Lpd Plus, Better Life dapat menampung kekurangan ini terutama kalangan yang sudah berusia.

Susu awal lembu bukan sekadar susu tepung kerana khasiat terkandung di dalamnya membantu badan memingkatkan system pertahanan (imunisasi).Rumusan immunoglolin (IG) dalam Gluco Lpd Plus, Better Life boleh merangsang dan mempecepatkan proses pertumbuhan sel serta praline-rich-polypeptides(PRP) untuk meningkatkan system pertahanan tubuh .

Ia bertindak sebagai antigen dan antibody efektif untuk menentang dan meneutralkan serangan bakteria berbahaya seperti Escheric-hia coli (E-Coli) ,Coliform.Salmonella .Streptococcus pyogenes ,Bacillius cereus serta Candida albicans yang menjadi penyebab pelbagai masalah kesihatan .

Menurut Perunding Pembangunan dan Perniagaan DBY Trade Corporation Sdn.Bhd., encik Basir Hj Ismail, immunoglobulin ini pula ada lima jenus iaitu IGA,IGD,IGM,IGG,dan IGE setiap satu ada fungsi yang berbeza .IgA juga dikenali sebagai mucus antibody bertindak sebagai bakteria melekat pada dinding organ ..IgG pula mengaktifkan sel darah putih bagi menentang serangan bakteria terutama E-COLI.

Kolostrum ini juga kaya dengan protein lain termasuk hormone,enzim dan gula ringkas yang sangat diperlukan tubuh. Gluco Lpd Plus, Better Life dirumus pakar farmakologi ,DR MOHD SHAHIMI MUSTAFA, yang juga kaya dengan laktoferin.Ia gabungan gluko protein yang biasanya ditemui dalam susu dan cecair badan lain seperti air mata .

Laktoferin ini berfungsi mengagih dan memudahkan badan menyerap zat besi.Kandungan zat besi dalam susu lembu ini lebih mudah diserap berbanding zat besi daripada sumber makanan lain .

Katanya ,kajian juga memdapati laktoferin membantu pertumbuhan sel khususnya dalam system limfa dan mengaktifkan DNA.Secara tidak langsung ia meningkatkan system pertahanan badan dengan mengekang pertumbuhan bakteria jahat .

Selain itu ia juga diperkaya vitamin C untuk menghasilkan kolagen yang memberikan kekuatan pada struktur kulit. Malah vitamin C juga bertindak sebagai antioksidan melawan aktiviti radikal bebas.

Peningkatan umur menurunkan daya pertahanan badan dan menyebabkan kita lebih mudah mendapat jangkitan. Malah pencemaran, tabiat merokok dan tabiat pemakanan tidak seimbang akan mempercepatkan penghasilan radikal bebas.

Pengambilan vitamin C dalam susu awal lembu ini akan membantu mengatasi kerosakan sel akibat tindakan radikal bebas. Kelebihan susu awal lembu ini ialah ia akan menjalani proses nyah bau supaya manfaatnya dinikmati individu yang tidak suka bau susu lembu.

Lebih penting katanya, Gluco Lpd Plus, Better Life produk buatan Bumiputera yang dikilang di Kedah dan semua proses pembuatannya mengikut hokum syariah dan dijamin halal.

Susu ini sesuai untuk semua peringkat usia dan kanak-kanak melebihi lima tahun. malah individu yang mengidap penyakit digalakkan meminum susu ini kerana boleh meransang daya ketahanan badan dan membekalkan bahan antioksidan.

Melalui pengambilan teratur, pengguna mendapat pelbagai manfaat seperti mengurangkan kejadian selsema dan alahan, mengelakkan osteoporosis, menseimbangkan paras gula dalam darah, menentang jangkitan kuman yang tersebar melalui makanan dan minuman serta dapat mengurangkan sakit otot dan sendi terutama di kalangan warga tua.

Ia juga sesuai untuk individu yang mahu mengurangkan berat badan kerana susu awal lembu ini juga berfungsi menstabilkan system pencernaan .Sistem pencernaan stabil akan bertindak lebih cekap untuk membakar lemak .

Susu dipasarkan oleh syarikat DBY ini bukan saja dapat membantu mengatasi masalah keguguran rambut tetapi membuatkan kulit lebih cantik dan halus.



KEMBALI

This entry was posted by Permata Timur II. Bookmark the permalink.